2010. március 31., szerda

Vörösnarancsos túrótorta

Tegnap volt Csilli szülinapja. :) Sütöttem neki tortát. Már az elmúlt 2 hétben csak ezen gondolkoztam, a tökéletes recepten. Aztán még sem lett olyan, mint amit elterveztem.

Itt a recept:

Vörösnarancsos túrótorta

Tészta: 4 tojás, 15 dkg cukor, 8 evőkanál víz, 15 dkg liszt, 1 sütőpor
A tojássárgákat habosra keverjük a cukorral, kanalanként hozzáadjuk a vizet, majd a sütőporral összekevert lisztet, végül a tojásfehérjékből keményre vert habot. Ezt tortaformába öntjük és kb. 180 fokon addig sütjük amig meg nem sül (nekem 20-25 perc volt). Ha megsült kivesszük a formából, és vízszintesen ketté vágjuk. Hagyjuk kihűlni.
Puding: 1 vörösnarancs, 1 dcl víz, 1 és fél evőkanál pudingpor (vaníliás), 2 teáskanál cukor
A vörösnarancsot kifacsarom, a cukorral és a vízzel összekeverem. Óvatosan hozzákeverjük a pudingport és addig főzzük amíg elég sűrű nem lesz. Az egyik piskóta lapot vissza tesszük a formába és megkenjük a pudinggal.
Krém: 25 dkg krémtúró, 1 dl joghurt, egy fél lapzselatin, 1 vaníliás cukor (vagy vaníliakivonat), 3 dkg cukor, 1 vörösnarancs reszelt héja és leve
A túrót krémesre keverjük a cukorral és a vaníliás cukorral. A narancs levébe áztatjuk a lapzselatint. Ha teljesen feloldódott, akkor felmelegítjük. Ehhez a keverékhez hozzáadjuk a joghurt felét, simára elkeverjük. A joghurt másik felét és a narancs héját is a túróhoz keverjük. Ha a zselatin langyos akkor ezt is a krémhez keverjük. A krém felét rákenjük a puding tetejére, ráborítjuk a másik piskóta lapot és ezt is megkenjük a maradék krémmel. A tetejét vékony narancsszeletekkel díszitjük és a maradék pudinggal. Jól behűtjük.

+ Jó tanács: Ajánlatos fogyasztás előtt egy nappal elkészíteni, hogy a krém ne legyen folyós. (Én beleesetem ebbe a hibába. :)

Forrás: Tészta, krém.


U.i.: Külön köszönet LilaFügének a krém receptjéért és a jó tanácsokért. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése